
Arbejdet med rammelokalplanen for udbygningsplanerne for Veksø syd for banen er nu startet.
Den 29. april 2026 blev den første temadrøftelse (ud af to) afholdt i Forum Veksø. Temadrøftelsen tog udgangspunkt i et oplæg udarbejdet af forvaltningen og fokuserede på:
- Etapeinddeling af området
- Forbindelse på tværs af Hovevej og banen
- Interne veje (hovedvej og boligveje) samt
- Grønne strukturer (fritidsaktiviteter og beplantning)
- Lodsejerdialog og borgerhenvendelse til Forum Veksø.
Læs mere i referatet fra temadrøftelsen på Egedal Kommunes hjemmeside, hvor der nu også er en side om Rammelokalplan for Veksø Syd (ud over siden Forum Veksø)
Ved Forum Veksøs næste temadrøftelse fortsætter arbejdet, og denne gang med fokus på boligtyper, fælleshuse, tiny houses, arkitektonisk kvalitet og bæredygtighed.
I Forum Veksø deltager borgmester Birgitte Neergaard-Kofod, Ulrik John Nielsen samt Jonathan K. Kristensen, henholdsvis formand og næstformand for Plan og Byudviklingsudvalget, Karen A. Forsting, Finn Lustrup og Per Gudmundsen fra Veksø Borgerlaug samt repræsentanter fra forvaltningen.